Kirjautuminen Elisan palveluihin uudistuu | OmaYhteisö (2024)

Kiinnitetty keskustelu ELISA TUNNUS
  • 28 February 2024

  • 40 kommenttia
  • 2074 katselukerrat

Kirjautuminen Elisan palveluihin uudistuu | OmaYhteisö (1)

Käyttäjätaso 7

Kirjautuminen Elisan palveluihin uudistuu | OmaYhteisö (4) +8

  • freesoul Kirjautuminen Elisan palveluihin uudistuu | OmaYhteisö (5)

  • OmaYhteisön yhteisömanageri
  • 271 kommenttia

Kirjautuminen Elisa Tunnuksella Elisan palveluihin uudistuu tulevien vuosien aikana. Ensimmäisessä vaiheessa28.2.2024 alkaenkirjautuminen muuttuu henkilöasiakkaidemme OmaElisaan.

Miksi uudistus tehdään?

Monia tilejä ja tunnuksia on raskasta muistaa ja ylläpitää. Haluamme parantaa asiakaskokemusta sisäänkirjautumisessa ja Elisanpalveluiden käytössä. Tulevaisuudessa kirjautuminen kaikkiin Elisan palveluihin, myös tänne OmaYhteisöön, onnistuu yhdellätunnuksella. Sinun ei enää tarvitse muistaa mitä sähköpostia ja salasanaa missäkin Elisan palvelussa käytät.

Miten uudistus etenee?

Ensimmäisessä vaiheessa uudistus koskee OmaElisaa selaimella käytettynä.

Uudistus etenee vaiheittain vuoden 2024 aikana eri Elisan palveluihin, OmaYhteisön lisäksi mm. Elisan verkkokauppaan,elisaviihde.fi-palveluun ja yritysasiakkaiden Työntekijän OmaElisaan.

En ole vahvistanut Elisa Tunnukseni sähköpostiosoitetta, pitääkö se vahvistaa?

Elisa Tunnuksen sähköpostiosoite pitää vahvistaa tietoturvasyistä, jos et ole sitä aikaisemmin tehnyt. Jos tunnustasi ei ole vahvistettu, näet kirjautumisen jälkeen ohjeet miten toimia.

Usein kysytyt kysymykset kirjautumisen uudistuksesta


Kysymyksiä muutoksesta? Kysy kommenteissa!

  • OmaElisa
  • Elisa Tunnus
  • Tykkää
  • Lainaa

40 kommenttia

  • 1
  • 2

Sivu 1/2

K

Käyttäjätaso 7

  • kv36

  • 3186 kommenttia
  • 3 kuukautta sitten28 February 2024

Monia tilejä ja tunnuksia on raskasta muistaa ja ylläpitää. Haluamme parantaa asiakaskokemusta sisäänkirjautumisessa ja Elisanpalveluiden käytössä. Tulevaisuudessa kirjautuminen kaikkiin Elisan palveluihin, myös tänne OmaYhteisöön, onnistuu yhdellätunnuksella. Sinun ei enää tarvitse muistaa mitä sähköpostia ja salasanaa missäkin Elisan palvelussa käytät.

Elekää viittikö. Eikö me väännetty teille riittävästi ratakiskoa aiemmin tästä aiheesta. Kirjautuminen tärkeiden asioiden Omaelisaan ja vähemmän tärkeiden asioiden muihin palveluihin pitää pitää erillään - tai erottaa toisistaan niiltä osin, kun asioita on tähän mennessä ehditty sotkea.

Teidän suunnitelmanne on järkyttävä tietoturvariski.

  • Tykkää
  • Lainaa

Käyttäjätaso 7

Kirjautuminen Elisan palveluihin uudistuu | OmaYhteisö (7) +16

  • JV0600

  • OmaYhteisön luottojäsen
  • 1074 kommenttia
  • 3 kuukautta sitten28 February 2024

Monia tilejä ja tunnuksia on raskasta muistaa ja ylläpitää. Haluamme parantaa asiakaskokemusta sisäänkirjautumisessa ja Elisanpalveluiden käytössä. Tulevaisuudessa kirjautuminen kaikkiin Elisan palveluihin, myös tänne OmaYhteisöön, onnistuu yhdellätunnuksella. Sinun ei enää tarvitse muistaa mitä sähköpostia ja salasanaa missäkin Elisan palvelussa käytät.

Elekää viittikö. Eikö me väännetty teille riittävästi ratakiskoa aiemmin tästä aiheesta. Kirjautuminen tärkeiden asioiden Omaelisaan ja vähemmän tärkeiden asioiden muihin palveluihin pitää pitää erillään - tai erottaa toisistaan niiltä osin, kun asioita on tähän mennessä ehditty sotkea.

Teidän suunnitelmanne on järkyttävä tietoturvariski.

Olen samaa mieltä kv36:n kanssa, eli Omayhteisö erikseen ja muut tärkeämmät palvelut kuten OmaElisa ja Elisaviihde erikseen.

Mm. Elisa Viihde laajakaistalla, Elisa K1-liittymiä ym. Elisalta

  • Tykkää
  • Lainaa

Käyttäjätaso 7

  • Sokrates

  • 10899 kommenttia
  • 3 kuukautta sitten28 February 2024

Monia tilejä ja tunnuksia on raskasta muistaa ja ylläpitää. Haluamme parantaa asiakaskokemusta sisäänkirjautumisessa ja Elisanpalveluiden käytössä. Tulevaisuudessa kirjautuminen kaikkiin Elisan palveluihin, myös tänne OmaYhteisöön, onnistuu yhdellätunnuksella. Sinun ei enää tarvitse muistaa mitä sähköpostia ja salasanaa missäkin Elisan palvelussa käytät.

Elekää viittikö. Eikö me väännetty teille riittävästi ratakiskoa aiemmin tästä aiheesta. Kirjautuminen tärkeiden asioiden Omaelisaan ja vähemmän tärkeiden asioiden muihin palveluihin pitää pitää erillään - tai erottaa toisistaan niiltä osin, kun asioita on tähän mennessä ehditty sotkea.

Teidän suunnitelmanne on järkyttävä tietoturvariski.

Juuri näin.

Kaikki Elisan palvelut , missä käsitellään rahaa tai muuten vaan käsitellään palveluja kuten Oma Elisa , Verkkokauppa jne. pitää olla vahvan tunnistautumisen takana.

Sen sijaan tämä Yhteisö on vähemmän tärkeä höpötyspaikka , joka tulee pitää visusti erillään em. tärkeistä palveluista. Se vain ei ole viisasta laitaa kaikkia munia samaan koriin.

Saunalahti Korttelikuitu VDSL

  • Tykkää
  • Lainaa
L

Käyttäjätaso 4

Kirjautuminen Elisan palveluihin uudistuu | OmaYhteisö (9) +3

  • Lmon

  • Avulias
  • 116 kommenttia
  • 3 kuukautta sitten28 February 2024

Helppous on tietysti mukavaa, mutta täytyy silti olla samaa mieltä edellä kirjoittajien kanssa. Varsinkin omaelisa ja verkkokauppa vaatisivat, että mennään turvallisuus edellä.

  • Tykkää
  • Lainaa

Käyttäjätaso 7

Kirjautuminen Elisan palveluihin uudistuu | OmaYhteisö (12) +8

  • freesoul Kirjautuminen Elisan palveluihin uudistuu | OmaYhteisö (13)

  • Keskustelun aloittaja
  • OmaYhteisön yhteisömanageri
  • 271 kommenttia
  • 3 kuukautta sitten28 February 2024

Kiitos palautteista@kv36,@JV0600​​​​ ja@Sokratesja hienoa, että tietoturva-asiat kiinnostavat.

Tässä tapauksessa, vaikka jatkossa palveluiden käyttöä helpottamaan tuleekin yksi tunnus kaikkiin palveluihin, tulemme palvelu- ja sisältökohtaisesti mahdollistamaan turvallisempaa kirjautumista, esim. kaksivaiheisella tai vahvalla tunnistautumisella, kuten Mobiilivarmenteella tai pankkitunnuksilla.

Jo tälläkin hetkellä Elisa Tunnukseen saa itse otettua käyttöön kaksivaiheisen tunnistautumisen.

  • Tykkää
  • Lainaa
T

Käyttäjätaso 6

Kirjautuminen Elisan palveluihin uudistuu | OmaYhteisö (14) +8

Kuten millainen tietoturvariski tos muka on? Tohon "ongelmaan" auttaa että ottaa kaksivaiheisen tunnistamisen kuten itsellä se on kaikkial käytös mihin sen saa.

Tämmönen samanlainen käytäntöhän on myös Googlella että kun kirjaudut yhteen palveluun niin oot kaikkiin sen palveluihin kirjautunu jos avaat toiselle välilehdellä paitsi että muistaakseni siihen tuli muutos tuon EU:n digipalvelusäädöksen takia.

  • Tykkää
  • Lainaa
K

Käyttäjätaso 7

Kirjautuminen Elisan palveluihin uudistuu | OmaYhteisö (16) +21

  • Keinotekoinen Kirjautuminen Elisan palveluihin uudistuu | OmaYhteisö (17)

  • Elisalainen
  • 2908 kommenttia
  • 3 kuukautta sitten28 February 2024

Tietoturva on aina tärkeä kriteeri, kun uudistuksia suunnitellaan. Elisa Tunnuksen avaaminenhan vaatii aina vahvan tunnistamisen (kuten mobiilivarmenteen, verkkopankkitunnukset tai tunnistautumisen Elisa myymälässä).

Kaksivaiheinen tunnistautuminen kannattaa ottaa käyttöön, jos ei vielä ollut👍

Moderaattori 2019-2024, nykyisin muissa Elisan hommissa!

  • Tykkää
  • Lainaa

Käyttäjätaso 7

  • Sokrates

  • 10899 kommenttia
  • 3 kuukautta sitten29 February 2024

Kuten millainen tietoturvariski tos muka on? Tohon "ongelmaan" auttaa että ottaa kaksivaiheisen tunnistamisen kuten itsellä se on kaikkial käytös mihin sen saa.

Tämmönen samanlainen käytäntöhän on myös Googlella että kun kirjaudut yhteen palveluun niin oot kaikkiin sen palveluihin kirjautunu jos avaat toiselle välilehdellä paitsi että muistaakseni siihen tuli muutos tuon EU:n digipalvelusäädöksen takia.

Itsepä sen juuri tuossa kerroit , mikä se ongelma on. Ei tarvita kuin yksi murtautuminen ja pääsee suureen määrään palveluja , kun ei se kaksivaiheinen tunnistautuminenkaan mikään onni ja autuus ole.

Jos tunnukset eri palveluihin ovat erillisiä , niin yhden murtaminen avaa tien vain yhteen palveluun.

Saunalahti Korttelikuitu VDSL

  • Tykkää
  • Lainaa

Käyttäjätaso 7

  • Sokrates

  • 10899 kommenttia
  • 3 kuukautta sitten29 February 2024

Tietoturva on aina tärkeä kriteeri, kun uudistuksia suunnitellaan. Elisa Tunnuksen avaaminenhan vaatii aina vahvan tunnistamisen (kuten mobiilivarmenteen, verkkopankkitunnukset tai tunnistautumisen Elisa myymälässä).

Kaksivaiheinen tunnistautuminen kannattaa ottaa käyttöön, jos ei vielä ollut👍

Se , että Elisa-tunnuksen luomisessa vaaditaan vahva tunnistautuminen on eri asia kuin Elisa-tunnuksen käyttäminen. Siinä ei vaadita kuin tunnus ja salasana eikä se kaksivaiheinen vahvistus tekstiviestillä ole mikään aukoton tapa.

Vahva tunnistautuminen pitäisi olla käytössä aina , kun kirjaudutaan palveluihin , missä käsitellään rahaa/sopimuksia jne...

Saunalahti Korttelikuitu VDSL

  • Tykkää
  • Lainaa

Käyttäjätaso 7

Kirjautuminen Elisan palveluihin uudistuu | OmaYhteisö (21) +16

  • JV0600

  • OmaYhteisön luottojäsen
  • 1074 kommenttia
  • 3 kuukautta sitten29 February 2024

Toivon ettei Elisa Viihteen sivuille kirjautumista tehdä turhan hankalaksi, ei siis mitään pankkitunnistautumista tai kaksi vaiheista tunnistamista, itse en esim. pidä kännykkää auki kuin silloin kun en ole kotona. Jos Elisa viihteen sivuille kirjautuminen on hankalaa, jää moni käynti siellä väliin. OmaElisa-sivut on sitten toinen juttu sinänsä, siellä käydään harvemmin, paitsi jos maksaa laskunsa sitä kautta, siellä voi olla pankkitunnuksin tunnistautuminen.

Olen @Sokrateskanssa samaa mieltä että kaksivaiheinen tunnistautuminen ei ole onni ja autuus, tekee vaan hankalammaksi kaiken, olen samaa mieltä myös siitä että mitä useammassa paikassa on sama käyttäjätunnus-salasana pari, niin sen helpommin kräkkerit sinne tunkeutuu ja murtautuu.

Mm. Elisa Viihde laajakaistalla, Elisa K1-liittymiä ym. Elisalta

  • Tykkää
  • Lainaa

Käyttäjätaso 6

Kirjautuminen Elisan palveluihin uudistuu | OmaYhteisö (23) +12

  • lasselusse

  • Älykkö
  • 820 kommenttia
  • 3 kuukautta sitten29 February 2024

ainakin oma yhteisöön erilliset tunnarit, koska en ole välttämättä elisan asiakas ikuisesti tai kokoajan.

olisi tosiaan hyvä että tunnari voisi olla kahdessa osassa, eli tärkeille vahva tunnistus ja vähemmän tärkeile pääsisi helpommalla, ns lukuoikeus.

petollisuus on kuitenkin yksityiskohdissa, ja tarkkaa tietoa ei ole mitä elisa sunnittelee.

itse näen kaksivaiheisen tunnistuksen kaksinaishintaiseksi, voi olla hyvä joillakin tekniikoilla. mutta jos ruvetaan pakottamaan ns. suljettuja järjestelmiä, esim google ja apple, niin näen sen pahaksi ongelmaksi. sms ja email pohjaiset 2fa tunnistukset ovat jokseenkin ongelmallisia, koska sitoo jonkun yhteystiedon, muutenkin tietoturvan taso email:ssa ja sms:ssa on niin ja näin.

TOTP on kuitenkin yksi vaihtoehto joka ei sido suljettuihin järjestelmiin ja yhteystietoihin.

https://en.wikipedia.org/wiki/Time-based_one-time_password

  • Tykkää
  • Lainaa
T

Käyttäjätaso 6

Kirjautuminen Elisan palveluihin uudistuu | OmaYhteisö (24) +8

  • Team_Finland

  • Valmentaja
  • 583 kommenttia
  • 3 kuukautta sitten29 February 2024

Kuten millainen tietoturvariski tos muka on? Tohon "ongelmaan" auttaa että ottaa kaksivaiheisen tunnistamisen kuten itsellä se on kaikkial käytös mihin sen saa.

Tämmönen samanlainen käytäntöhän on myös Googlella että kun kirjaudut yhteen palveluun niin oot kaikkiin sen palveluihin kirjautunu jos avaat toiselle välilehdellä paitsi että muistaakseni siihen tuli muutos tuon EU:n digipalvelusäädöksen takia.

Itsepä sen juuri tuossa kerroit , mikä se ongelma on. Ei tarvita kuin yksi murtautuminen ja pääsee suureen määrään palveluja , kun ei se kaksivaiheinen tunnistautuminenkaan mikään onni ja autuus ole.

Jos tunnukset eri palveluihin ovat erillisiä , niin yhden murtaminen avaa tien vain yhteen palveluun.

Sehän on juuri kaksivaiheisen todennuksen idea, että se vaikeuttaa ulkopuolisen pääsyn tilillesi. Toki ehkä saattaa olla keinot ohittaa tuo kaksivaiheinen todennus mut en usko et se kovin helppoa on, se teettää lisää työtä jos haluaa päästä tiliin käsiksi.

Kaikki riippuu siitä miten kaksivaiheinen todennus on toteutettu, se saattaa olla eri paikois eri taval.

Toi on vain asenne kysymys et onko kaksivaiheisen todennuksen käyttö vaikeaa vai ei, itselleni se ei ole vaikeaa. Ja yleensähän se kysytään vain kerran ja silloin jos kirjaudut eri laitteella.

Näiden ominaisuuden kyseenalaistaminen jotka parantaa käyttäjien turvallisuutta, on tosi typerää. Haluatte siis että kaksivaiheista tunnistautumista ei ole, jolloin se on rikollisille paljon helpompi kaapata tili kuin et kaksivaiheinen todennus teettää lisää työtä ja vaikeuttaa tiliin pääsemistä? Osaisitteko kehittää tai ees ideaa miten rikollisten tiliin pääsyä vaikeutettaisiin jolloin se tekisi niille niin paljon ylimääräistä työtä jolloin sitä ei oo järkevää tehdä?

  • Tykkää
  • Lainaa

Käyttäjätaso 7

  • Sokrates

  • 10899 kommenttia
  • 3 kuukautta sitten29 February 2024

Kuten millainen tietoturvariski tos muka on? Tohon "ongelmaan" auttaa että ottaa kaksivaiheisen tunnistamisen kuten itsellä se on kaikkial käytös mihin sen saa.

Tämmönen samanlainen käytäntöhän on myös Googlella että kun kirjaudut yhteen palveluun niin oot kaikkiin sen palveluihin kirjautunu jos avaat toiselle välilehdellä paitsi että muistaakseni siihen tuli muutos tuon EU:n digipalvelusäädöksen takia.

Itsepä sen juuri tuossa kerroit , mikä se ongelma on. Ei tarvita kuin yksi murtautuminen ja pääsee suureen määrään palveluja , kun ei se kaksivaiheinen tunnistautuminenkaan mikään onni ja autuus ole.

Jos tunnukset eri palveluihin ovat erillisiä , niin yhden murtaminen avaa tien vain yhteen palveluun.

Sehän on juuri kaksivaiheisen todennuksen idea, että se vaikeuttaa ulkopuolisen pääsyn tilillesi. Toki ehkä saattaa olla keinot ohittaa tuo kaksivaiheinen todennus mut en usko et se kovin helppoa on, se teettää lisää työtä jos haluaa päästä tiliin käsiksi.

Kaikki riippuu siitä miten kaksivaiheinen todennus on toteutettu, se saattaa olla eri paikois eri taval.

Toi on vain asenne kysymys et onko kaksivaiheisen todennuksen käyttö vaikeaa vai ei, itselleni se ei ole vaikeaa. Ja yleensähän se kysytään vain kerran ja silloin jos kirjaudut eri laitteella.

Näiden ominaisuuden kyseenalaistaminen jotka parantaa käyttäjien turvallisuutta, on tosi typerää. Haluatte siis että kaksivaiheista tunnistautumista ei ole, jolloin se on rikollisille paljon helpompi kaapata tili kuin et kaksivaiheinen todennus teettää lisää työtä ja vaikeuttaa tiliin pääsemistä? Osaisitteko kehittää tai ees ideaa miten rikollisten tiliin pääsyä vaikeutettaisiin jolloin se tekisi niille niin paljon ylimääräistä työtä jolloin sitä ei oo järkevää tehdä?

Ilmeisesti ei ainakaan allekirjoittaneen viestiä ole ymmärretty oikein tai esitin sen epäselvästi. No yritetäänpä uudestaan. 😉

Siis ei minulla ole mitään kaksivaiheista tunnistautumista vastaan , kun se tehdään oikein.

Edellä kerrotusta huolimatta useita palveluita ei pitäisi yhdistää yhden tunnistautumisen taakse. Ei niitä tunnuksia normaalisti tavan tallaajalla niin monta ole , että niitä ei muista.

Jos joka palveluun tunnistaudutaan eri tunnuksilla , se on lisäturva , koska vielä ei ole keksitty sellaista tapaa , joka olisi pomminvarma.

Saunalahti Korttelikuitu VDSL

  • Tykkää
  • Lainaa

Käyttäjätaso 7

Kirjautuminen Elisan palveluihin uudistuu | OmaYhteisö (27) +16

  • JV0600

  • OmaYhteisön luottojäsen
  • 1074 kommenttia
  • 3 kuukautta sitten29 February 2024

Niin tarkoitin ettei pidä mennä siihen että tehdään asiat liian vaikeiksi, kyllä se kaksivaiheinen tunnistus voi olla tehty niin vaikeaksi ettei tee mieli kirjautua ko. palveluun vaikka olisi ihan se oikea käyttäjä. Esim. sähköposti ja Elisa Viihde pitää jättää tuollaisten vaikeiden tunnistusten ulkopuolelle, Omaelisassa voi käyttää pankkitunnuksia kun kirjautuu, Omayhteisö taas ei ole niin tärkeä kohde kräkkereille että sekin pitäisi olla kaksivaiheisen tunnistuksen tai pankkitunnistuksen takana!

Ja Elisan verkkokauppa on kanssa sellainen jonne voi laittaa pankkitunnistautumisen, koska tuskinpa siellä niin jatkuvasti samat ihmiset tekee ostoksia, lisäksi kun ne ostokset maksetaan usein samantien niin pankkitunnarit on oltava käsillä.

Omaelisasta vielä sen verran että ne pankkitunnukset on oltava jokatapauksessa käsillä jos aikoo maksaa laskunsa sitä kautta joten miksi ei voisi Omaelisaankin kirjautua pankkitunnuksilla kuten esim. Dna on Minunpalveluni-sivustonsa nykyisin tehnyt.

Ja on myös otettava sekin seikka huomioon ettei ihan kaikilla ole edes mahdollisuutta kaksivaiheiseen kun tiedän ihmisiä joilla ei ole edes peruskännykkää! Uskokaa tai älkää mutta sellaisiakin ihmisiä on. Esim. voi olla lankaluuri tai sen korvaava palvelu jossa ei ole mahdollisuutta tekstiviesteihin.

Mm. Elisa Viihde laajakaistalla, Elisa K1-liittymiä ym. Elisalta

  • Tykkää
  • Lainaa

Käyttäjätaso 6

Kirjautuminen Elisan palveluihin uudistuu | OmaYhteisö (29) +12

  • lasselusse

  • Älykkö
  • 820 kommenttia
  • 3 kuukautta sitten 1 March 2024

tuliko just jotain tällaista sms pohjaisesta 2fa varmennuksesta.

https://techcrunch.com/2024/02/29/leaky-database-two-factor-codes/?guccounter=1

lyhyesti, yrityksen tietokanta vuosi internettiin ilman autentikointia tai suojausta.

no koska on kyseessä lisävarmennus, niin tuskin on niin iso ongelma, mutta kertoo että 2fa ei välttämättä ole ns. täydellinen.

  • Tykkää
  • Lainaa
K

Käyttäjätaso 7

  • kv36

  • 3186 kommenttia
  • 3 kuukautta sitten 1 March 2024

Omayhteisö taas ei ole niin tärkeä kohde kräkkereille että sekin pitäisi olla kaksivaiheisen tunnistuksen tai pankkitunnistuksen takana!

Omayhteisö voi olla houkutteleva kohde siinä mielessä, jos tätä kautta pääsee käsiksi myös muihin asiakas- tai kirjautumistietoihin. Siksi tällaiset keskustelupalstojen käyttäjätilit olisi parempi pitää ihan erillään tärkeiden palveluiden kuten OmaElisan käyttäjätileistä.

Ja onhan siinä vähän muitakin näkökulmia, joiden johdosta ainakin tämä nimimerkki suurella todennäköisyydellä hiljenee, jos vanhat nimimerkit pakotetaan tunnistautumaan.

  • Tykkää
  • Lainaa
J

Käyttäjätaso 1

Kirjautuminen Elisan palveluihin uudistuu | OmaYhteisö (30) +1

  • Jarska92

  • Avulias
  • 42 kommenttia
  • 3 kuukautta sitten 1 March 2024

Kysymyksiä muutoksesta? Kysy kommenteissa!

Mites tuo sähköposti? Lähdin aikaisemminkin katsomaan usein kysytyt kysymykset osiosta, löytyisikö sieltä tietoa tämän muuttumisesta, mutta ei mitään mainintaa. Pohdin tätä itse omassa ideapajan postauksessa, että sähköpostikin kyllä hyötyisi kaksivaihesesta tunnistautumisesta, jotta voisin tosissani siirtyä sen käyttöön.

Ja oma mielipiteeni tähän väliin viestiketjuun liittyen: Jos ihan kaikki laitetaan saman katon alle, niin varsinkin silloin on tärkeää kyllä saada myös ne ihan kaikki kaksivaiheisen tunnistautumisen taakse, koska tietovuotoja ja onnistuneita hakkerointeja tapahtuu kyllä, vaikka kuinka olisi firma ylpeä tietoturvastaan ja toimivuudesta. Niin jos kaikki tiedot on saman katon alla, silloin kyllä tarvitaan se second line of defense hidastamaan murtoa. Muutama tunnusta minulla on pelastunut sillä, että huh huh en ajatellutkaan tämän palvelun tulevan hakkeroiduksi, no onneksi oli 2FA päällä niin ei käynyt mitään kummemmin, salasana vain vaihtamaan nopeasti.

  • Tykkää
  • Lainaa
J
  • jmis

  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 3 kuukautta sitten 3 March 2024

Minulla kirjautuminen kaatuu. Tunnus+salasana tai verkkopankilla.

Tulee jatkuvasti "Jotain meni pieleen, yritä uudelleen."

Miten maksan laskun, kun en saa avattua koko sivua?

Kirjautuminen Elisan palveluihin uudistuu | OmaYhteisö (31)
  • Tykkää
  • Lainaa
K

Käyttäjätaso 7

  • Kimblez

  • 3445 kommenttia
  • 3 kuukautta sitten 3 March 2024

Minulla kirjautuminen kaatuu. Tunnus+salasana tai verkkopankilla.

Tulee jatkuvasti "Jotain meni pieleen, yritä uudelleen."

Miten maksan laskun, kun en saa avattua koko sivua?

Täällä ainakin toimii ihan hyvin, eli ei mitään yleisempää häikkää.

Päivitä sivu/välilehti.

Kokeile selaamista yksityisessä/Ingognito -tilassa.

Tyhjennä selaimen välimuisti.

Kokeile toisella selaimella.

Tai aika-ajoin kokeilet uudestaan, niin tokenee.

  • Tykkää
  • Lainaa
J
  • jmis

  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 3 kuukautta sitten 3 March 2024

Päivitä sivu/välilehti.

Kokeile selaamista yksityisessä/Ingognito -tilassa.

Tyhjennä selaimen välimuisti.

Kokeile toisella selaimella.

Tai aika-ajoin kokeilet uudestaan, niin tokenee.

Valitettavasti ei auta, kokeilin 2 eri selaimella. Tänne pääsen, eli kirjautuminen toimii puolittain, mutta jos esim. klikkaan "1 avoin lasku", tulee tuo. Selaimen urlissa näkyy parametrina mm. "server error". Ei ole minun koneella vika, testaamaton päivitys, katso kuva:

Kirjautuminen Elisan palveluihin uudistuu | OmaYhteisö (32)
  • Tykkää
  • Lainaa
K

Käyttäjätaso 7

  • Kimblez

  • 3445 kommenttia
  • 3 kuukautta sitten 3 March 2024

Päivitä sivu/välilehti.

Kokeile selaamista yksityisessä/Ingognito -tilassa.

Tyhjennä selaimen välimuisti.

Kokeile toisella selaimella.

Tai aika-ajoin kokeilet uudestaan, niin tokenee.

Valitettavasti ei auta, kokeilin 2 eri selaimella. Tänne pääsen, eli kirjautuminen toimii puolittain, mutta jos esim. klikkaan "1 avoin lasku", tulee tuo. Selaimen urlissa näkyy parametrina mm. "server error". Ei ole minun koneella vika, testaamaton päivitys, katso kuva:

Kirjautuminen Elisan palveluihin uudistuu | OmaYhteisö (33)

Kyllä laskutkin täällä aukeaa, eli

Jos mahdollista, niin kysäise somessa asiakaspalvelussa.

Onnistuu näin sunnuntainakin.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Lähetä viesti Facebookissa Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin 9-21.

Lähetä viesti X-palvelussa Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin 9-21.

Tai soita ja tee vikailmoitus.

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm)​ Numerossa voi tehdä vikailmoituksen ympäri

vuorokauden vuoden jokaisena päivänä. Kuuntelet vaan nauhoitteen

ihan loppuun saakka.

  • Tykkää
  • Lainaa

Käyttäjätaso 7

Kirjautuminen Elisan palveluihin uudistuu | OmaYhteisö (35) +16

  • JV0600

  • OmaYhteisön luottojäsen
  • 1074 kommenttia
  • 3 kuukautta sitten 3 March 2024

Mitä noihin Elisan laskuihin tulee niin ne kannattaa muuttaa pankissa e-laskuiksi, silloin ei olla Omaelisan varassa laskujen maksamisen suhteen. Laskut voi myös laittaa pankissa automaattiseen maksamiseen jolloin ei tarvitse käydä jatkuvasti katsomassa onko tullut laskuja, lisäksi jos on jotain reklamoitavaa niin sekin onnistuu kun ottaa yhteyttä laskuttajaan ja laskun loppusummaakin voi kaiketi muuttaa, näin ainakin onnistuu Nordeassa.

Mm. Elisa Viihde laajakaistalla, Elisa K1-liittymiä ym. Elisalta

  • Tykkää
  • Lainaa
J
  • jmis

  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 3 kuukautta sitten 4 March 2024

Jos jollakin muulla on sama ongelma, niin sain itse kuntoon palauttamalla tunnuksen verkkopankkitunnuksilla. Laitoin uuden sähköpostiosoitteen ja kun sen vahvisti sähköpostista, niin uusi tunnus alkoi toimia.

Pettymys kuitenkin, jouduin käyttämään tähän aikaani ja apua en saanut. Erikoista että pitäisi jonkin 3 osapuolen Twitter/Facebook kautta ottaa yhteyttä asiakaspalveluun. Chat ei toiminut, se oli kirjautumisen takana myös. Puhelin on viimeinen vaihtoehto, koska siitä tulee kuluja ja ongelma ollut minun aiheuttamani.

E-lasku automaattimaksaminen tuntuu myös erikoiselta antaa jollekin taholle vapauden laskuttaa mitä tahansa hamaan tulevaisuuteen. Nordeassa ovat tehneet lisäksi sen, että uusista E-laskuita ei saa enää ilmoitusta sähköpostiin. Haluaa kuitenkin olla selvillä mitä laskuja on

  • Tykkää
  • Lainaa

Käyttäjätaso 7

Kirjautuminen Elisan palveluihin uudistuu | OmaYhteisö (38) +23

  • sakarialanne Kirjautuminen Elisan palveluihin uudistuu | OmaYhteisö (39)

  • Elisalainen
  • 9491 kommenttia
  • 3 kuukautta sitten 4 March 2024

E-lasku automaattimaksaminen tuntuu myös erikoiselta antaa jollekin taholle vapauden laskuttaa mitä tahansa hamaan tulevaisuuteen. Nordeassa ovat tehneet lisäksi sen, että uusista E-laskuita ei saa enää ilmoitusta sähköpostiin. Haluaa kuitenkin olla selvillä mitä laskuja on

Automaattisen maksamisen voi laittaa pois päältä ja puhelinsovellukseen tulee ilmoitus kun on saapunut uusi lasku. Sähköposti-ilmoitukset ovat monessa paikassa jo melko vanhanaikaisia.

“Every day may not be good... but there's something good in every day” - Alice Morse Earle

  • Tykkää
  • Lainaa
J

Käyttäjätaso 1

Kirjautuminen Elisan palveluihin uudistuu | OmaYhteisö (40) +1

  • Jarska92

  • Avulias
  • 42 kommenttia
  • 3 kuukautta sitten 4 March 2024

E-lasku automaattimaksaminen tuntuu myös erikoiselta antaa jollekin taholle vapauden laskuttaa mitä tahansa hamaan tulevaisuuteen. Nordeassa ovat tehneet lisäksi sen, että uusista E-laskuita ei saa enää ilmoitusta sähköpostiin. Haluaa kuitenkin olla selvillä mitä laskuja on

Automaattisen maksamisen voi laittaa pois päältä ja puhelinsovellukseen tulee ilmoitus kun on saapunut uusi lasku. Sähköposti-ilmoitukset ovat monessa paikassa jo melko vanhanaikaisia.

Itse näen tässä ongelmaksi sen, että kaikki eivät halua asentaa, jokaisesta palvelusta jota käyttää, omaa sovellustaan. Itse olen aika minimalistinen siinä mitä asennan ja minne teen tunnuksia, niin jos asian saa hoidettua ilmankin tukkimatta puhelinta täyteen, niin sen parempi.

Sitä ajattelee helposti, että ei se ole kuin yksi sovellus, mutta ongelma tulee siinä kohtaa kun tunnuksia on kymmeniä ja joka paikka haluaa käyttäjänsä tietoja tunnuksen tai appin kautta 😄 En ole ottanut itselleni e-laskuja ollenkaan käyttöön justiinsa kontrollin vuoksi, se on mukava kun saa hallita asioita ilman että se vaatii ylimääräsiä juttuja. Mutta täytyy sanoa, että kyllä oma sovellus josta näkee tilanteen on kätevä, jos sitä haluaa käyttää. Aina plussaa kun yritetään helpottaa.

  • Tykkää
  • Lainaa
  • 1
  • 2

Sivu 1/2

Kirjautuminen Elisan palveluihin uudistuu | OmaYhteisö (2024)

References

Top Articles
Latest Posts
Article information

Author: Wyatt Volkman LLD

Last Updated:

Views: 5842

Rating: 4.6 / 5 (66 voted)

Reviews: 89% of readers found this page helpful

Author information

Name: Wyatt Volkman LLD

Birthday: 1992-02-16

Address: Suite 851 78549 Lubowitz Well, Wardside, TX 98080-8615

Phone: +67618977178100

Job: Manufacturing Director

Hobby: Running, Mountaineering, Inline skating, Writing, Baton twirling, Computer programming, Stone skipping

Introduction: My name is Wyatt Volkman LLD, I am a handsome, rich, comfortable, lively, zealous, graceful, gifted person who loves writing and wants to share my knowledge and understanding with you.